Na internetu najdete kvanta článků na různá témata. Prostřednictvím těchto článků uživatelé získávají užitečné informace. Vše si mohou číst z pohodlí svého domova a nemusí nikam chodit. Na internetu najdou nejen informace, ale mohou tam nakupovat také různé produkty nebo služby. Prostě vyhledáte si tam to, co zrovna potřebujete vy.
K tomu, aby se vaše stránky dostaly do podvědomí uživatelům, aby byla vysoká návštěvnost vašich stránek a aby byly vaše stránky možné nalézt ve vyhledávačích, respektive, aby se po vyhledávání rozbalily v nabídce, tak je nutná SEO optimalizace a s nimi spojený právě i webový copywriting. Jsou to psané texty, jejichž hlavním cílem je čtenáře upoutat. Dalšími cíli je také to, aby se čtenáři opětovně vraceli a hlavně aby je pozitivně upoutali ke čtení dalších článků na příslušné stránce. Vás určitě také zaujme ta stránka, kde jsou články psané jasné, srozumitelně a čtivě. Významným cílem je také upoutat například ke koupi. Nejedná se o přesvědčování, ale nastínit uživateli klady, aby se pak sám rozhodl, zda je koupě relevantní.
Jak tyto články tedy psát a co by rozhodně měli obsahovat a čemu se naopak vyvarovat?
Co rozhodně ano?
– Srozumitelnost, čtivost, stručnost, aktuálnost, přehlednost, originalita, srozumitelný jak pro danou cílovou skupinu, použití správných klíčových slov, rozsáhlá slovní zásoba, umět cílit na danou cílovou skupinu a jiné.
Co rozhodně ne?
– Gramatické chyby, dlouhá souvětí a dlouhé texty obecně, překlepy, neopakovat často stejná slova, originalita – to znamená nekopírovat cizí text.
Toto jsou základní typy k tomu, aby byl váš text originální a mohl zaujmout. Takže pokud se rozhodnete jít touto cestou, načtěte si na internetu několik článků, buďte k nim kritičtí, řekněte si, co se vám na nich líbí a co ne, a pak se do toho můžete směle pustit.